Školní poradenská činnost

Výchovné poradenství

Obecným východiskem výchovného poradenství je školský zákon, dále pak vyhláška š.73/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů – vyhláška č. 147/2011 Sb.

Výchovná poradkyně: Mgr. Jana Basařová, tel. 315 624 195, 737 839 822, e-mail: zs.velkyborek@seznam.cz

Školský poradenský tým tvoří:

  • Výchovná poradkyně: Mgr. Jana Basařová

  • Metodička prevence: Mgr. Eva Klučinová

  • Speciálně pedagogická péče je poskytována formou doučování jednotlivými vyučujícími

  • Služby školního psychologa zajišťuje PPP Mělník

Naše škola spolupracuje i se školskými poradenskými pracovišti ve spádové oblasti.

Mezi poradenské služby se řadí:

  • Kariérové poradenství (volba povolání)

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost

  • Zprostředkování diagnostiky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Příprava podmínek pro integraci žáků se SPU

  • Pomoc žákům – cizincům

  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči

  • Vedení písemných záznamů

 

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.

Informace a důvěrná data o žácích a jejich rodičích, která se poradenští pracovníci školy dozvědí v souvislosti s výkonem své poradenské činnosti, jsou ochraňovány v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.

Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů nebo na základě rozhodnutí orgánu veřejné moci. Podmínkou poskytnutí psychologické nebo speciálně pedagogické poradenské služby je předání informace podle odstavce 3 Vyhlášky č. 72/2005 Sb. a písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka.

Program školního poradenství zpracovávají a každoročně aktualizují pracovníci školního poradenského pracoviště a naplňuje především tyto cíle:

  • pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů,

  • sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,

  • podporovat koncepci kariérového poradenství,

  • zlepšovat podmínky a možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,

  • pokračovat ve vytváření příznivého sociálního klimatu pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,

  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,

  • prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,

  • poskytovat metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů,

  • nadále podporovat dobrou spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,

  • integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (např. PPP, SPC) a s úřady práce.